We zijn niet alleen op de wereld!
BTN heeft voor de vastlegging van haar MVO-beleid gekozen voor zelfcertificering op basis van de NEN-ISO 26000:2010, IDT en NPR 9026+C1:2012. De zelfverklaring is op aanvraag beschikbaar.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) betekent dat wij naast het streven naar winst (profit) ook rekening willen houden met het effect van onze activiteiten op het milieu (planet) en dat wij oog hebben voor menselijke aspecten binnen en buiten het bedrijf (people). Het gaat er om een balans te vinden tussen people, planet en profit.
Belangrijke merken voor BTN zijn ondermeer HaVep , Sioen, Helly Hansen en Tricorp. Deze kwaliteitsmerken hebben veel aandacht voor een goed MVO-beleid. Naast het feit dat ze lid zijn van de Fair Wear Foundation is er ook een doortimmerd milieubeleid. Het Ecolabel certificaat is hierbij ook een belangrijke aanvulling.
BTN geeft aandacht aan de sociale aspecten in de branche door - ondermeer - Social Return afspraken te maken met haar klanten. Deze afspraken hebben onder andere als doel een bijdrage te leveren aan het vergroten van de arbeidsparticipatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Voorbeelden zijn:
- Het in dienst nemen van zg. Wajong(ere) en medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.
- Het geven van bedrijfspresentaties met rondleidingen voor scholen.
- Het beschikbaar stellen van stage-/praktijkplaatsen als erkend leerbedrijf.
- Het onderbrengen van werkzaamheden bij Sociale werkplaatsen.
Initiatieven op maatschappelijk gebied zijn:
- Sponsering van diverse sportverenigingen.
- Ondersteunen van goede doelen en lokale evenementen.